Luleå HF 2011/2012

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Alexander Mickelsson - 9 april 2013 00:18

 


Den efterlängtade finalen, den stora snackisen i hockey Sverige är nu så enorm så att det nästan är internationellt stort där alla vill veta. Vem vinner guldet? Norrbotten eller Västerbotten? Luleå Hockey eller Skellefteå AIK? Biljetterna tog slut på 8 minuter och det är fortfarande ett enormt tryck efter biljetter så att dom säljs på blocket för 1000 kronor (köp INTE där för dom jävlarna kan både blåsa dig på pengarna och sen ska dom inte få tjäna ett öre så dom är så jävla korkade och egoistiska)


Ja, ingen trodde att denna final skulle vara möjlig, det var den efterlängtade finalen som hela Sverige hade väntat på där den bästa offensiven möter den bästa defensiven, ja ni fattar jag skulle kunna dra alla möjliga jämförelser men den bästa förklaringen är nog när något utav lagen är bäst på nånting så är det andra laget på en tät andra plats och tvärt om!

Jag själv sitter hemma och både längtar, oroar och samtidigt planerar ALLt efter matcherna. Jag kommer inte att gå på någon match live även om det har varit min dröm att få gå på en final match (speciellt när det är en sån här final) så är det mycket runt om som gör att jag inte kan gå bl,a jobbet där jag börjar för första gången nu nästa måndag, sen är det OMÖJLIGT att få biljetter så där är det två faktorer som styr mitt liv MEN, jag kommer sitta bänkad framför dator och TV för att suga åt mig ALLT som sägs om denna final serie.


Jag måste vara ärlig och säga att jag absolut inte tänkte på final, det gick så bra för Luleå både under grundserien och slutspelet men inte ens när Luleå ledde med 3-1 i matcher mot Färjestad så tänkte jag, tänk bara en match från final. Jag har varit så helt inne match för match så att jag knappt har haft slutspelskänslan som är den där pirriga oroligheten som blandas av både de största besvikelsen men samtidigt med dden största glädje som man kan få. Jag har inte hunnit tänka på varken final eller guld utan det har bara varit tankar om att "Nu måste vi vinna nästa match"! Men tro inte att slutspelskänslan är borta för mig, snarare tvärtom jag har nog bara känt den på ett helt annat sätt och jag kan lova att känslorna kommer vara helt omöjliga för mig att hålla i styr under finalmatcherna och det kommer vara både hemskt och underbart, det kommer aldrig bli 4 raka segrar för nån av lagen och jag tippar att det kommer gå till 7 matcher så tänk vilket helvete jag kommer att ha...haha! ^^


   


BEARS WILL ALWAYS RULE THE NORTH!


Jag är så laddad och förväntansfull så jag knappt vet vad jag ska skriva, jag kommer att ge analyser om varenda match och ni får ha förståelse över att vissa inlägg kanske inte kommer att komma direkt efter matcherna utan nästa dag, för är det något lag som kan ta musten ur mig så är det just SAIK, inget illa menat för jag tycker dom är ett jävligt bra lag och trots att jag har skrivit en hel del (då ska vi inte dikutera vilka ord som flugit upp ur munnen på mig när jag pratat om dom) så är det just det som är den där härliga derby känslan som är så hatiskt och fantastisk på samma gång, MAN FÅR BARA INTE FÖRLORA ETT DERBY och det vet alla som upplever sånt, det finns inte på kartan. Man kan förlora mot alla andra, alla gången men just derby mot Skellefteå så får man bara inte förlora. Om man så måste hoppa in själv för att täcka skott och bryta varenda ben i kroppen för att förhindra en förlust så skulle man göra det utan tvekan!


Som sagt, jag kan knappt bärga mig och varannan dag kommer kännas som en evighet när man inte får se hockey under mellandagarna, det är faktiskt det ultimata matchschemat men ändå, man vill se hockey dagarna i ända och skulle det gå så skulle det vara match två gånger om dagen varje dag, haha...Nä, skämt osido det känns hemskt under mellandagarna och man sitter och längtar till nästa match men det är också skönt med "vilo dagar"

Det kommer vara skönt först för dom två första matcherna kommer vara både på lördag OCH söndag så det blir en hockeyhelg för hela slanten men sedan går det tillbaka till ordinarie varannan dag!


Första matchen kommer att vara som sagt på lördag nere i Skellefteå, matchen börjar 16.00 men sändningarna på Kanal 5 börjar 15.30 så missa inte det, sen när match två på söndag i Luleå och det lär vara samma tid där!


SNART KÖR VI, FÖR NORRBOTTEN FÖR LULEÅ MOT SM-GULDET!!!!!


 




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards