Luleå HF 2011/2012

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Alexander Mickelsson - 17 mars 2013 22:11

 


3-1 blev matchresultatet men det står 2-1 i matcher för Luleå när man egentligen krossade Frölunda genom att totalt spela ut dom igen. Tidningarna säger att det var utvisningarna som avgjorde men kollar man på det stora hela i dom nu hittills tre matcherna som har spelats så har Frölunda haft någonting att säga emot, Luleå är bättre egentligen på alla plan. Alla vänder kappan efter vinden när det gäller elitserien i ishockey och Luleå åkte ju på en rejäl propp i förra slutspelet så nu väntar alla på att det ska hända igen men om man ser tillbaka ännu längre så gick Luleå till semin för två säsonger sen och då trodde alla att Luleå lätt skulle ta sig till semin förra säsongen. Nu ska jag väl inte säga nå men OM Luleå slår ut frölunda i kvarten så ska ni se att det pratas helt annat nästa säsong, men som sagt peppar peppar...


Stor matchvinnare idag blev mannen på bilden ovan, Linus Klasen som med sina två assist och ett mål var deltagande i Luleås alla mål denna match och jag måste säga att han har verkligen växt till den stjärnspelare som han är även om jag har tyckt att han har varit bra under grundserien (det är tyvärr inte många som delar den åsikten) men nu under slutspelet så ser man verkligen på han hur han tar för sig och trollar med sin klubba. Utvisningarna fällde frölunda säger dom och ja det stämmer till ganska stor del men om man ser över dom här tre matcherna som gått så vann Luleå klart första kvarten med 5-2 och då utklassade man också i skott statistiken, förra matchen så förlora Luleå med 2-0 men det berodde av två enkla anledningar. ETT: Luleå slarvade i sådana lägen som blev alldeles för kostsamt TVÅ: Julius Hudacek var det enda som höll kvar ett frölunda som annars skulle ha förlorat med 2-5 igen, som Luleåfans så måste jag ta av mig hatten för Hudacek som var grym i målet. Men sen kollar man skott statistiken igen under andra kvarten och där vinner Luleå igen ganska överlägset och så ser vi på matchen idag, Frölunda var utvisade i mer än en hel period sammanlagt (jag gissar nu bara men ca 24-26 minuter totalt), även Luleå hade en massa utvisningar (då var det bara totalt 14 minuter) så man får se det hur man vill och ja 24 minuter är mycket, jävligt mycket men där gjorde Luleå 3 mål medans Frölunda som faktiskt hade chanser, jag menar 14 minuter totalt är också jävligt mycket PP men man orkade inte ta vara på dom. Jag ska inte säga att Frölunda blev helt överklassade för dom hade sina chanser ett flertal gånger under matchens gång men det gäller ju att sätta dit dom och gör man inte det så är det bara att knipa käft och buttra istället för att skylla på utvisningar som dom själva orsakade!


Luleå leder ju med 2-1 i matcher och nästa match blir på tisdag i Göteborg och scandinavium där ett kokande Frölunda som är sugna på revanch väntar, så det gäller för Luleå att hålla sig kall för sist i Scandinavium (i förrgår) så var det så jobbigt att kolla matchen via TVn när Frölunda fansen buade och skrek och vislade så att man nästan trodde man hade fått tinitus. Fjantigt av publiken att hålla på och göra så (LuleåFans är också likadana ibland och det måste även dom erkänna) men det är slutspel och publiken stöd är viktigare än någonsin för lagen när det gäller att vinna så därför får man räkna med fula knep, busvislingar, arga kommentarer och även ibland den bästa glädjen som finns att få och det är det som gör slutspelet i elitseriehockey till det bästa jag vet! Haha...


Jag ber om ursäkt att jag inte skrev ett inlägg av den förra matchen, det var inte pga att Luleå förlora vilket kan vara väldigt enkelt att tänka sig men det var så att jag inte var hemma då och hade därför ingen möjlighet att skriva ett inlägg och sen glömde jag helt enkelt bort det, fan jag höll ju på att glömma skriva ett inlägg idag men så är det när man inte orkar skriva inlägg i slutet av grundserien och nu måste man vänja sig när slutspelet har dragit igång men jag lovar att jag ska förbättra mig för jag måste få skriva av mig under slutspelet för annars är det risk att någon stackare blir utskälld av mig ifall jag är arg på ett domarbeslut, felpassning, ett baklänges mål eller något annat liknande och det vill vi ju inte! ^^


Hur som haver så ska jag avsluta med en bild som LuleåFans har lagt ut på sin facebook sida och det är graffiti tavlan som finns i Luleå för att stödja graffiti målare och samtidigt hålla dom borta från väggar, vilket är en helt lysande ide måste jag säga. Som sagt så har man nu målat en av dessa graffiti ställningar i hopp om att stödja Luleå Hockey på sin väg mot SM-Guldet och jag uppmanar liksom alla andra att låta denna målning få vara kvar under slutspelet!


 

Ovido - Quiz & Flashcards