Luleå HF 2011/2012

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Alexander Mickelsson - 5 mars 2013 22:15

 


Då nollar vi, nu är grundspelen över och slutspelet tar vid. Luleå vann mot HV71 idag med 2-1 på hemmaplan och det gav oss en 3:e placering i tabellen eftersom Färjestad vann med mer mål mot Rögle som kommer att spela kvalserien. lagen som kommer att spela slutspel har gjrot sina val så innan jag tar upp det så ska jag bara säga...DÅ BÖRJAR VI!!!!


Ja, lagen har gjort sina val och så här kommer kvartsfinalen att se ut. Eftersom Skellefteå blev seriesegrare så blev det dom som fick välja först...


SKELLEFTEÅ AIK - BRYNÄS IF

FÄRJESTAD - MODO

LULEÅ HOCKEY - FRÖLUNDA INDIANS
HV71 - LINKÖPING


Här är dom åtta lag som kommer möta varandra under kvartsfinalen och jag ska ta upp om hur jag tror att det kommer gå för respektive lag.


Jag tror att Skellefteå kommer få det jobbigt mot dom nedgående regerande mästarna som precis vid linjen klarade av att hålla sig kvar ovanför strecket så att dom fick spela slutspel. Brynäs kommer att kämpa för allt det dom är värd för att hålla sig kvar i slutspelet, Wikegård och gänget tror att SAIK kommer köra över Brynäs men jag tror att saik har haft det jävligt lätt under grundspelet medans Brynäs har haft det precis tvärtom och sen har saik en revansch att utkräva mot Brynäs efter fjolårets sm-final. Saik lär vinna kvarten men inte så lätt som man kan tro, det finns möjlighet till en skräll här...


Färjestad möter MoDo och här kommer det att bli ganska tufft men Färjestad lär nog leka lite med modo och vinna ganska lätt även om modo kommer slåss med näbbar och klor för att vinna men Färjestad lär nog ta det här ganska lätt...


Luleå mot Frölunda, svårt att veta. Jag har en bra känsla av att vi kommer få kämpa som djur för att bevisa att vi är ett lag som kommer att slåss om bucklan som ska till Luleå. Luleå lär vinna detta men det kommer inte bli lätt även om Luleå rider på segervågen medans det går lite mer upp och ned för frölunda. Luleå kommer vinna detta och ta sig till semin...


HV71 mot Linköping, smålands derbyt lär bli en populär artikel i sporttidningarnas ögon och den här kvarten är absolut svårast att avgöra om vem som kommer att gå vidare till semin. HV71 är ett bra slutspelslag men har åkt ut två år i rad redan i kvarten och kommer att kämpa på för att inte göra samma sak igen men Linköping har många bra spelare som verkligen kommer bjuda upp till dans och sedan har Linköping en oerhört bra slutspels tränare i Roger Mellin...Jag gissar på att Linköping kommer vinna till slut!


 


Här ovan så kan ni se hur tabellen för årets elitserie slutade där saik, färjestad, Luleå, HV71, Linköping, Frölunda, Modo och Brynäs att spela slutspel. AIK och Växjö har spelat klart för säsongen och har redan gått över till semester för att ladda upp till elitserien nästa säsong. Timrå och Rögle kommer att få kvala, Timrå spelade kval förra säsongen också och vann den löverlägset och jag tror inte att Timrå lär åka ut i år heller men Rögle lär nog få kämpa och jag tror att Rögle kommer byta plats med Leksand i allsvenskan, Djurgården som är i allsvenskan kommer inte att klara att kvala upp...


Hur som helst så börjar dom två första matcherna på tisdag nästa vecka och Luleå kommer att spela först på onsdag, biljetterna till den första kvartsfinals matchen kommer att släppas för allmänheten imorrn...Jag kommer inte att skriva något här på bloggen innan kvartsfinalen börjar men när det väl startar så kommer jag att lägga upp ett inlägg "nästan" varje dag så håll koll!!! Nu börjar den roligaste men också den absolut jobbigaste tiden på hela året, men det ska bli spännande och jag ser verkligen fram emot det...Ha det så bra tills vidare!


 



Ovido - Quiz & Flashcards