Luleå HF 2011/2012

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Alexander Mickelsson - 15 februari 2013 22:51

 


Hej kära vänner, ni som brukar följa min hockey blogg vet att jag har haft ett jävla avbräck nu på senare tid vilket det brukar bli så här i slutet av säsongen o det är enbart lathet från min sida, jag orkar inte skriva om varje match hela tiden och speciellt inte efter en tung förlust. Det blir varken roligt för mig att skriva o det blir ju absolut inte roligt för er att läsa eftersom jag antingen bara klagar på det andra laget eller på domarna och det blir bara tjatigt...


Det som kommer att hända nu i slutet av säsongen innan slutspelet börjar, det är bara sju matcher kvar, Luleå ligger på en än så länge stabil 4:e plats. Man är helt klart för slutspelet så oavsett om vi förlorar alla matcher som är kvar så kommer vi ändå vara med i slutspelet, vilket är kanoners för slutspelet är både det absolut bästa men samtidigt det värsta med eltserie hockey!


Jag kommer INTE att skriva något här på bloggen innan slutspelet, jag kommer kanske lägga upp lite info inlägg gällande slutspelet och hur det se ut i laget osv. Men jag kommer som sagt inte skriva några inlägg angående grundspelsmatcherna, jag vill hellre spara mina tankar o idéer till slutspelet när allvaret verkligen börjar gälla...


Ni som har följt min hockey blogg nu dom två senaste säsongerna vet att jag tar slutspelet på största allvar, vissa finner nog detta irriterande, några tycker det är roande och dom flesta kan nog inte första varför jag är så inne i det MEN sån är jag och jag älskar hockey och jag VILL att Luleå Hockey ska gå hela vägen och vinna SM-Guldet 2012/2013. Så förhoppningsvis så kommer jag till början av våren bokstavligen skrika ut av glädje eller så...ja, om jag slutar skriva mitt i allt för att Luleå Hockey har åkt ut så låt mig bara vara ifred ett par dar så ska ni se att jag dyker upp igen någonstans någongång! ^^


Läget i Luleå just nu är halvklart, Pevel Skrbek är borta pga av sin handskada, Niclas Olausson är jag osäker på ännu, JG är tillbaka i båset iaf men oklart om han spelar ännu efter sin ljumsk skada som han råkade ut i landslaget förra veckan, Robin Jackobsson och Kim Kirschovits har lämnat för Brynäs repektive KHL och man har tagit in Dean Kukan (uttalas Kokan) som har skrivit på ett 2 års kontrakt(!?) samt två nya juniorer vars namn jag inte kan uttala ännu men det kommer...


Luleå vann borta mot Timrå igår och imorrn väntas Frölunda hemma så håll tummar och tår för att vi avancerar i tabellen så mycket som möjligt. 

JO, vill ni fortfarande läsa inlägg som jag har skrivit men kanske inte om hockey så ska ni gå in på min bya blogg som jag också har. Kopiera bara länken här nedan och gå in på den så kan ni läsa om allt från mitt liv i byn Ullatti, mina Luleå resor, jakt & fiske, mina skoter och vandringsturer etc etc...Samt även ta del av massvis av foton som jag tar och lägger upp!


http://bya.bloggplatsen.se/


Ha det så bra tills vidare så hörs vi genom min bya blogg eller när slutspelet börjar...Hejs!


     

Skapa flashcards