Luleå HF 2011/2012

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Luleå Hockey -12/-13

Av Alexander Mickelsson - 23 september 2012 12:54

 


Hej och välkommen till min blogg om Luleå Hockey, ni som redan är gamla läsare vet att den här bloggen är en av många bloggar om just elitserieklubben Luleå HF. Jag startade den här bloggen inför slutspelet 2011 då Luleå gjorde en fantastisk insatts och tog sig hela vägen till semi final men föll efter alla skadedrabbningar (mest på back sidan). 


Det var aldrig tänkt att det skulle bli någon större sak av den här bloggen men jag har nu börjat inför varje säsong att skriva om matcher, analyser, rolig fakta, lite om spelarna och annat smått och gott under grundspelet och slutspelet. Den här säsongen kommer bli en kanon säsong känner jag och jag hoppas och tror att Luleå i år äntligen kan gå hela vägen till det efterlängtade SM-Guldet vi inte varit i närheten av sedan 1996 när Lueå gick hela vägen och tog klubbens första och enda SM-Guld. 


Jag har redan hunnit skriva två inlägg men jag vill bara skriva nu för att berätta lite om vad som väntar framöver, ni som läst dom tidigare säsongerna vet att det kan komma upp allt möjligt men också att det ibland kan dröja innan det kommer något inlägg alls och därför ska jag inte lova något som jag inte vet att jag inte kan hålla, men jag lovar er att om ni fortsätter följa den här bloggen och ju fler av er som läser desto mer känner jag personligen att jag måst leverera bra och sannenlig fakta så att ni får den bästa och korrekta läsningen om Luleå Hockey. Hela idéen med den här bloggen är just att den är privat och man kan säga helt och hållet en fans sida där personliga åsikter och analyser av matcher görs och alla har en egen lika viktig åsikt om allt som rör Luleå HF. 


Jag kommer säga exakt vad jag tycker och jag hoppas även att ni också kommer göra det, det är allt från ros till ris vilket gör att den här bloggen kan skapa en egen karaktär där alla är lika engagerade i vad som handlar om världens bästa hockey lag.


 


Inför den här säsongen så har det hänt en hel del inom LHF som är värt att nämnas och det första jag vill påpeka är att vi ÄNTLIGEN har fått tillbaka den riktiga björnen på tröjorna. Man har valt att behålla fjolårets design men bara bytt tillbaka loggorna som gör att alla tröjor (Röd, vit, svart och gul) blir mycket snyggare än när bjärven var där. 


Sen har några spelare valt att lämna och några har valt att komma för spela där namn som Johan Harju, Simon Hjalmarsson, Elias Fält, Topi Jaakola, Sebastian Enterfeldt försvann och nya har ersatt som Linus Klasen, Anton Hedman, Kim Hirschovits, Jens Jakobs och Robin Jackobsson samt att några nygamla har återvänt som Fredrik Svensson, Karl Fabricius, Cam Abbott och Pavel Skrbek. 


I målvakts sidan så är det likadant som förra säsongen där Johan Gustafsson och David Rautio delar på rollen som förste målvakt och Joel Lassinatti är inskriven som tredje målvakt men är just nu utlånad till Almtuna i allsvenskan för att få så mycket speltid där så att han kan bli ännu bättre och förhoppningsvis en dag kan komma att ta över rollen som målvakt i Luleå Hockey.


Luleå har även valt att samarbeta med ett annat allsvenskt lag där nykomlingarna Asplöven från Haparanda har lyckats ta sig och är nu beredda att ta steget till Elitserien, Luleå och Asplöven har tidigare under försäsongen spelat en vänskapsmatch där Luleå överklassade stort. Om Asplöven tar sig hela vägen återstår att se.


Jag ska inte skriva så mycket mer nu utan låter det vara tills vidare, säsongen är lång och det kommer att komma mer, så avslutningsvis så lägger jag upp bilder på Johan Gustavsssons och David Rautios målvaktshjälmar för er som är intresserade av hur dom ser ut i år.


 

JG's hjälm


 

Rautios hjälm




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 9 april 2013 00:18

    Den efterlängtade finalen, den stora snackisen i hockey Sverige är nu så enorm så att det nästan är internationellt stort där alla vill veta. Vem vinner guldet? Norrbotten eller Västerbotten? Luleå Hockey eller Skellefteå AIK? Biljetterna to...

Av Alexander Mickelsson - 7 april 2013 00:09

    VI ÄR I FINAL!!!! Luleå Hockey kammade hem den sista matchen för att avancera till finalspel när man slog Färjestad med 1-2 i förlängning vilket gjorde att Luleå vann semifinalserien med 4-1 i matcher. Luleå var förutom tättast i semin men m...

Av Alexander Mickelsson - 6 april 2013 01:26


    Kvartsfinal 4 är avklarad sedan igår (4 April) och Luleå stod som segrare och har därmed matchbollen när laget leder med 3-1 i matcher, allt som krävs är en seger så är man i final för första gången sedan 1997 då Luleå förlorade mot just Fär...

Av Alexander Mickelsson - 1 april 2013 02:35

    Semifinal två är över och det är Luleå som står som segrare efter dagens match, en rättvis seger som handlade mycket om bråk, slagsmål, utvisningar och snygga mål. Dagens match hjältar är Cam Abbott och Linus Klasen som båda gjorde två poäng...

Av Alexander Mickelsson - 29 mars 2013 22:12


   Då var dom första semifinals matcherna klara mellan Linköping-SAIK och Färjestad-Luleå och det var bortalagen som tog initiativ när både Linköping slog saik borta med 2-3 efter övertid och Luleå vann med det mer överlägsna resultatet 1-4 som ble...

Ovido - Quiz & Flashcards