Luleå HF 2011/2012

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Sista inlägget för den här säsongen!

Av Alexander Mickelsson - 18 mars 2012 23:49



Det här slutspelet blev inte som alla hoppades på, det skulle bli en enkel match mot AIK och det skulle bli som att hoppa över kvarten. Men jag hade ändå på känn att det kunde gå fel, jag hoppades in i det sista att jag hade fel men tyvärr så blev min förfaror sanna idag när Luleå åkte ut ur kvarten. Jag kan lova att det svider!


Det var en bra match från Luleås sida, där det fanns stunder dom såg helt slutkörda ut men tack vare David Rautio som gjorde en fantastisk insatts idag och stödet av hela arenan. Det var en mäktig känsla som grabbarna på isen kände av men ibland räcker inte det tyvärr. Jag vill tacka Luleå Hockey förening för den otroliga säsongen ni har gjort, det är mycket starkt gjort att bli seriesegrare och slå rekord efter rekord. Jag kommer inte gå igenom matchen, för ni borde ha varit där är allt jag kommer säga!


Nu väntar silly season och vi får se vilka spelare som kommer lämna Luleå och vilka nya som kommer in, det är tungt men som vi redan vet så kommer spelare som David Rautio, Niklas Olausson, Topi Jaakola, Chris Abbott, Daniel Mannberg, Toni Koivisto, Jonas Rönnqvist, Thomas "Bulan" Berglund och Roger Åkerström är redan klara för nästa säsong men det ryktas om att Elias Fälth, Sebastian Enterfeldt, Simon Hjalmarsson är på väg bort. Men det återstår att se.




Jag vill tacka alla er som har läst min blogg den här säsongen, jag kommer att fortsätta nästa säsong i jakten på guldet och då hoppas jag även ni är med. Ni har betydit jättemycket och utan er så skulle jag lägga ner den här bloggen för länge sen. TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!!


Som sagt så kommer Luleå jaga guldet igen nästa säsong, men just nu så kommer jag hålla låg profil eftersom hockey är en stor del av mitt liv och det är aldrig roligt att mitt lag åker ut men jag kommer ändå alltid älska Luleå!


 


Jag återkommer nästa säsong

/Alex

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 9 april 2013 00:18

    Den efterlängtade finalen, den stora snackisen i hockey Sverige är nu så enorm så att det nästan är internationellt stort där alla vill veta. Vem vinner guldet? Norrbotten eller Västerbotten? Luleå Hockey eller Skellefteå AIK? Biljetterna to...

Av Alexander Mickelsson - 7 april 2013 00:09

    VI ÄR I FINAL!!!! Luleå Hockey kammade hem den sista matchen för att avancera till finalspel när man slog Färjestad med 1-2 i förlängning vilket gjorde att Luleå vann semifinalserien med 4-1 i matcher. Luleå var förutom tättast i semin men m...

Av Alexander Mickelsson - 6 april 2013 01:26


    Kvartsfinal 4 är avklarad sedan igår (4 April) och Luleå stod som segrare och har därmed matchbollen när laget leder med 3-1 i matcher, allt som krävs är en seger så är man i final för första gången sedan 1997 då Luleå förlorade mot just Fär...

Av Alexander Mickelsson - 1 april 2013 02:35

    Semifinal två är över och det är Luleå som står som segrare efter dagens match, en rättvis seger som handlade mycket om bråk, slagsmål, utvisningar och snygga mål. Dagens match hjältar är Cam Abbott och Linus Klasen som båda gjorde två poäng...

Av Alexander Mickelsson - 29 mars 2013 22:12


   Då var dom första semifinals matcherna klara mellan Linköping-SAIK och Färjestad-Luleå och det var bortalagen som tog initiativ när både Linköping slog saik borta med 2-3 efter övertid och Luleå vann med det mer överlägsna resultatet 1-4 som ble...

Skapa flashcards