Luleå HF 2011/2012

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Alexander Mickelsson - 13 mars 2012 02:43






Ass. Tränaren Thomas "Bulan" Berglund är den som har spelat flest elitseriematcher med Luleå Hockey trots att hans kollega Roger Åkerström är den som har spelat (numera näst) flest elitseriematcher och dom flesta i Luleå tröjan. Bulan har inget vacker förflutet som spelare och har flest utvisningsminuter och det kan inte många så kallade experter glömma trots att han som tränare är den som jobbar hårdast tillsammans med Åkerström och Rönken med att införa fairy-play och det är därför Luleå är det mest diciplinerade laget i hela elitserien NÅGONSIN!

 

Jag är stum ännu efter den andra kvartsfinalen mot AIK, dom fick som dom ville. Gnället gav betalning och domarstaben gav vika direkt efter att AIK "klagat" på domarna Patrik Sjöberg och Tomas Andersson och för att vara ärlig så är jag inte heller något fan av just det domarparet och jag vet hur det är att få flera utvisningar i rad för det fick vi känna på idag men som jag sa så har faktiskt Luleå TRE stora anledningar att försvara sig och gnälla. Jag vill inte att vi ska sjunka till den nivån utan allt ska avgöras på isen och det kommer det att göra för nu är törsten på revanch enorm. Men det verkar som att gnäll ger utbetalning i slutändan så varför inte haka på den trenden om det ska vara så nu?


Bulan har fått utstå mycket kritik och han är en redig jävel för att han vet vad han pratar om och vet vad man får och inte får göra men ändå så kommer det förflutna tillbaka mot honom och det pallar inte ens jag med. Jag ska fatta mig kort inom den här frågan men jag vill ta upp den nu då det är en stor snackis.


AIK tyckte dom blev orättvist bedömda förra matchen, vi (Luleå) tycker att vi blev orättvist bedömda. Skillnad? Jo, AIK tyckte dom fick för petiga domarbeslut på sig och dom åkte på minsta lilla...Luleå å andra sidan fick för det första en utvisning efter att Enterfeldt satte klubban för att hindra en puck men en AIK spelare åkte på den och ramla, nummer två Fransson ger en korrekt höft tackling som är tillåten, nummer tre är egentligen osäker eftersom konsekvensen blev olycklig och det kunde ha blivit mycket värre även om jag inte vet hur det är med Rastislav. Abbott får helt korrekt en 5 minuters utvisning för det, ÄVEN om AIK spelaren vänder ryggen och skapar för sig själv den här situationen så därför tycker jag att det är fel att det blev matchstraff.


Bulan hamnade i en häftig disskution om det på presskonferansen efter matchen med Gunnarsson som är Ass. tränare i AIK och den som gnällde i media om domarna, men vad kan man säga? han lyckades ju inte sant?

Det ska vara lika för alla lag och att heja enbart på sina gubbar gör att korrekta bedömningar och analyser blir helt gormigt, jag som Luleå supporter kan i många lägen vara mer för Luleå (naturligtvis) men jag försöker alltid hålla mig till den hela delen d,v,s se på det stora hela om vad som var rätt och fel. Slutspelet är helt annorlunda jämfört med grundserien och då gäller det i allt och den som säger annat vet inte vad den personen pratar om. Det smäller mer i slutspelet, det gnälls mer (jag har tyvärr hamnat i den sitsen nu), fler slagsmål etc etc...


Jag har läst i olika tidningar och på webben, det är därför jag tar upp det igen för jag blir så förbannad när jag läser det och så här kommer jag att vara under hela slutspelet och det är ett löfte. Hockey är min religion, Luleå min frälsare (hahaha)...Nä helt allvarligt så kommer jag faktiskt vara så här under slutspelet och ni som läser just nu kanske inte tror det men jag älskar det, känslorna flyger upp och ned och det är det jag älskar med hockey, förluster kanske svider men det gör bara segern härligare...Nu är det nya tag på onsdag och då JÄVLAR ska vi ta dom!!!


Heja Luleå Hockey!

 

Skapa flashcards