Luleå HF 2011/2012

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Inför omgång 55 i Elitserien!

Av Alexander Mickelsson - 4 mars 2012 11:06



På tisdag är det dags för grundseriens sista omgång där lagen har en sista chans att få så bra placering som möjligt. För Luleås del är det som sagt redan klart när man redan har vunnit serien men för lag som Modo, Växjö och Djurgården, Linköping står en slutspelsplats samt en kvalseriematch och väntar. För min del så spelar det ingen roll vem som får slutspelsplatsen mellan Växjö, Modo men det lär nog bli modo som tar den då Växjö kommer möta Luleå nu på Tisdag och då kommer Luleå att vinna.


På kvalserie platsen just nu så har det pendlat mellan Djurgården och Linköping, där den sistnämde är just nu men för min del så hoppas jag att Djurgården förlorar och hamnar där tillsamans med Timrå. Jag har nu under den senaste tiden varit otroligt intensiv med mitt prat om att jag vill at DIF åker ner till kvalserien samt åker ut ur elitserien och ner till allsvenskan. Vilken bragd, va? i stockholm hade man gått ut med att det vore den största skandalen sedan OS i salt lake city när Sverige åkte ut av Vitryssland. Hahaha, vore det inte en underbar syn och fröjd att läsa i tidningarna?




Men för att hoppa över allt sånt nu så tänkte jag gå in på hur den sista omgången kommer spelas och vilka lag som möter vilka (som ni kan se nedan) Jag själv hade velat att det såg ut så här när alla omgångar är klara...Luleå vinner över Växjö, Linköping vinner över MoDo, Brynäs och Timrå matchen är oviktig, AIK vinner över SAIK, HV vinner över Djurgården, Frölunda vinner över Färjestad...Då skulle tabellen bli precis som jag hade velat se den, Skellefteå skulle hamna på en tredje placering, Djurgården är nere på kvalserien, Luleå har 100 poäng...Kort och enkelt ^^


Luleå HF - Växjö Lakers
MoDo - Linköping HC
Timrå - Brynäs
AIK - SAIK
HV71 - Djurgården
Frölunda - Färjestad 




Som sagt på tisdag kommer Luleå att möta Växjö i den sista matchen för grundserien innan slutspelet börjar och då hoppas jag att alla ni som läser kommer att vara där, jag vill gärna se hela Delfinen proppfull med folk som sjunger med när vi hejar och grattar grabbarna på isen för seriesegern, ni som var nere i Skellefteå igår gjorde ett kanon jobb men tyvärr så räckte det inte till en seger men vi tar nya tag och SKA vinna över dom i en framtida slutspels (kvarts, Semi) final. Jag vet inte hur lagställningen kommer att bli men Thomas "Bulan" Berglund har lovat att vi kommer se ett helt nytt Luleå på tisdag och att dom struntar helt i seriesegern eller om vi skulle få fördel i slutspelet om Växjö vann, DOM KOMMER SIKTA PÅ VINST!!! Vilket jag tycker är helt rätt, förra säsongen när vi mötte ett nedgående Frölunda i den sista grundserie omgången så var Luleå urusla, dom gav upp matchen eftersom deras placering i tabellen varken kunde bli bättre eller sämre men för frölunda så var det liv och död då det var dom som hotades av att hamna nere i kvalserien. Ingen repris på det tack...Jag har längtat efter slutspelet sedan förra säsongen, som var bland det mest magiska jag någonsin har sett och då är det i princip bara guldet -96 som kan slå det (inom Hockeyn) därför när vi åkte ut i seminfinalen av SAIK så var jag så förkrossad och besviken att jag var tvungen att köra ut med bilen mitt i natten för att försöka få tankarna på annat håll. Luleå var bättre och jag tror liksom Rönnqvist att Luleå hade om vi hade haft alla backar (vi hade mer skadade backar än friska) att vi hade slagit Skellefteå och sen hade vi krigat ner Färjestad i en final, jag är helt övertygad om det! men men, nu går vi mot nya tider och jag har liksom förra säsongen höga förväntningar från både spelare och ledarna...Jag vill att JG ska stå som förstemålvakt i målet vilket jag också tror det kommer bli för Rautio är ingen slutspelsmålvakt som kan vinna guld till oss!


(Johan Gustafsson #37)


Mer än så har jag inte att säga utan jag kommer att komma med mer information innan matchen på tisdag.

Sen vill jag återigen fråga ifall ni som läser skulle kunna lägga upp denna blogg på eran Facebook sida, berätta om den och be alla ni känner att läsa så att min statistik för folk som läser höjs. Det skulle betyda otroligt mycket för mig! 


Bloggens adress:
http://lhf2012.bloggplatsen.se/


STORT TACK på förhand! =)
/Alex 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 9 april 2013 00:18

    Den efterlängtade finalen, den stora snackisen i hockey Sverige är nu så enorm så att det nästan är internationellt stort där alla vill veta. Vem vinner guldet? Norrbotten eller Västerbotten? Luleå Hockey eller Skellefteå AIK? Biljetterna to...

Av Alexander Mickelsson - 7 april 2013 00:09

    VI ÄR I FINAL!!!! Luleå Hockey kammade hem den sista matchen för att avancera till finalspel när man slog Färjestad med 1-2 i förlängning vilket gjorde att Luleå vann semifinalserien med 4-1 i matcher. Luleå var förutom tättast i semin men m...

Av Alexander Mickelsson - 6 april 2013 01:26


    Kvartsfinal 4 är avklarad sedan igår (4 April) och Luleå stod som segrare och har därmed matchbollen när laget leder med 3-1 i matcher, allt som krävs är en seger så är man i final för första gången sedan 1997 då Luleå förlorade mot just Fär...

Av Alexander Mickelsson - 1 april 2013 02:35

    Semifinal två är över och det är Luleå som står som segrare efter dagens match, en rättvis seger som handlade mycket om bråk, slagsmål, utvisningar och snygga mål. Dagens match hjältar är Cam Abbott och Linus Klasen som båda gjorde två poäng...

Av Alexander Mickelsson - 29 mars 2013 22:12


   Då var dom första semifinals matcherna klara mellan Linköping-SAIK och Färjestad-Luleå och det var bortalagen som tog initiativ när både Linköping slog saik borta med 2-3 efter övertid och Luleå vann med det mer överlägsna resultatet 1-4 som ble...

Ovido - Quiz & Flashcards