Luleå HF 2011/2012

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Alexander Mickelsson - 3 mars 2012 18:09



Luleå föll med 3-1 mot SAIK på bortaplan och Rautio som gjorde en kanon insatts i den första perioden gav upp och släppte in klassiksa mål bakom sig då händerna är som vanligt vid fötterna och inte där dom ska vara. En besvikelse från Luleås sida där Skellefteå rent av lekte med Luleå anfallet då man tog pucken hela tiden, men även fula filmningar gav Luleå en del utvisningar som blev till mål för SAIK i PP.


Jag är rent av besviken på Luleå, serieseger eller inte så ska dom alltid ge allt men nu blev dom sämre och sämre för varje perioden och jag anser att spelare som Johan Harju som gjorde Luleås enda mål i första perioden, Chris Abbott, Sebastian Meijer och Simon Hjalmarsson var dom som stack ut men vad hjälper det när resten av laget petar med klubborna och tappar allt så fort en SAIK spelare är i närheten. Luleå är ett lag som haft svårt mot Skellefteå men Luleå är ändå det lag som oftast är bättre.


Dom som förtjänar heder i denna match är utan tvekan LuleåFans som hejade på otroligt bra, det är ofta man enbart hör Luleå klacken medans Skellefteå klacken i min mening är Sveriges sämsta klack där man förredrar trummor och glåpord istället för att heja på det egna laget och när man väl gör det så ska dom envisas med att sjunga AIK vilket är förvirrande men nu ska jag sluta gnälla. Luleå är bättre än så här och jag tror det blev en nyttig läxa för dom att man kan inte slappna av trots ledning i början samt att man är serieledare...Nya tag mot Växjö för att jaga dom sista 3 poängen till 100 och det blir hemma på Tisdag och då kommer jag att vara där personligen för att heja fram Luleå.


På tisdag kommer även laget att belönas med 1 miljon kronor för serieledningen samt att spelarna kommer få special klockor av Elitserien. Vilket ska bli riktigt roligt o se, vi som kommer o tittar på lördag nästa vecka när slutspelet börjar kommer alla få liksom förra säsongen en röd tröja med texten "Vårat gång, slutspelet 2012" jag ska försöka hitta en bild på dom och lägga ut här på bloggen.


Heja Luleå!!!

/Alex

Av Alexander Mickelsson - 3 mars 2012 00:23



 Nu är det dags igen, guldet ska tillbaka hem till Norrbotten! Men först kommer det bli en riktigt kamp där Norrlands lagen möter varandra i en tuff kamp. Serietabellen är avgjort och där är Luleå regerande mästare medans Skellefteå är på en 2:a plats. Luleås mål just nu? Det är att lyckas komma över 100 poäng i tabellen och om möjligt få Skellefteå ner på en 3:e placering efter Brynäs.


Jag går som på moln när jag läser allt från Aftonbladet till Expressen och läser om alla experter och kommentatorer samt krönikörer som slickar r*v och fjäskar samt försöker dölja sina tidigare inlägg där dom sagt att Luleå spelar "tråkig" hockey, numera låter det så här "Luleå Hockey är bäst i Sverige" eller min personliga favorit "Att Luleå Hockey spelar tråkig hockey är skitsnack, det är Luleå som spelar så bra så att dom andra lagen blir så dåliga" Sen måste jag tacka och bocka för Mats Wennerholm som i allmänhet är en DIF älskande opartisk expert som alltid står upp om han har haft fel, desamma gäller även Lasse Anrell och det beundrar jag.


Luleå Hockey kommer imorgon klockan 16.00 att möta Skellefteå AIK på bortaplan och det är en viktig match då båda lagen vill prestera så bra som möjligt inför slutspelet. Luleå Hockey är inne på en svit med 5 raka segrar medans Skellefteå har förlorat mot båda Linköping som Djurgården på sistone men Skellefteå är starka på hemmaplan och brukar olyckligtvis ofta gå hem segrande, en trend som Luleå absolut vill bryta.



Minns ni detta?? Johan Harju satte 3 straffar under en match mot SAIK som gav oss vinsten och extra poängen!  


Jag vet inte hur laguppställningen imorgon kommer bli men så är det oftas och jag har heller ingen aning om vilken målvakt som kommer stå men jag hoppas tränarna kommer välja JG som spelade riktigt bra borta mot AIK sist men om man kollar lite på hur det sett ut så lär chansen vara stor att det är David Rautio som står. Chris Abbott är tillbaka efter avstängningen borta mot Djurgården då Chris kom bakom en DIF spelare och tacklade in honom i sargen så att denne åkte med huvudet mot sargen och fick en hjärnskakning, jag har vissa synpunkter och argument angående det då Chris fick ett väldigt hårt straff på 5 avstängda matcher varav två omvandlandes till böter på 40 000 kronor men jag ska inte gå in på det så ni kan vara lugn. Cam Abbott är fortfarande borta efter sin hjärnskakning från förra säsongen (när man mötte just SAIK) men annars så verkar det som att hela laget kommer vara på plats vilket är en skön statistik när man nu snart ska gå in i ett hetlevererande slutspel där alla lag kommer slåss med näbbar och klor om SM-Guldet.


Jag har ett tips här till Elitserien, ifall det skulle vara någon som läser detta därifrån om att göra om hela slutspelet och helt enkelt strunta i kvartsfinalen och gå direkt till semi final och bara ta med dom topp 4 lagen så att det blir mer rättvist, för som det är nu så kan ju lika MoDo eller Växjö beroende på hur tabellen kommer se ut efter grundserien lika gärna kunna vinna SM-Guldet jämfört med Luleå som har slitit och kämpat för at ligga allra högst upp, sen kan man också gå tillbaka till det gamla systemet där man spelar i bäst av 5 matcher istället för 7. Tänk på det!

 Avslutningsvis så vill jag fråga er som läser ifall ni skulle kunna göra mig en JÄTTE tjänst med att sprida ut denna blogg på eran Facebook sida, berätta till era vänner och visa till alla ni känner. Det skulle vara super bra då jag vill få mycket mer läsare inför slutspelet, jag vill att så många som möjligt ska läsa och kommentera, det skulle betyda otroligt mycket för mig!!

Adressen är ju:
http://lhf2012.bloggplatsen.se/ 


Ett stort tack i förhand! /Alex


 

Ovido - Quiz & Flashcards