Luleå HF 2011/2012

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Alexander Mickelsson - 1 mars 2012 22:39



LULEÅ HOCKEY ÄR SERIESEGRARNA 2011 / 2012. Luleå vann en riktigt tät match mot AIK och fick med sig två poäng och i o med att Skellefteå förlorade sin match mot Linköping så gick Luleå upp i 97 poäng mot SAIKs 90 poäng och med två matcher kvar så kan SAIK inte gå om hur det än går!


Senast Luleå vann tabell serien var 1996 då Luleå också gick vidare och vann sitt efterlägtade SM-GULD och nu går alla tankar på att göra om samma bedrift för nu är vi oslagbara!


Matchen mot AIK var lik en Tennis match där pucken och lagen gick från sida till sida med några få heta lägen där Luleå var lite hetare men i helhet så var det målvakternas dag. Viktor Fasth som annars är AIKs förstemålvakt avstod från match idag då han drabbats av magmuskelkrämpor men ersättaren Svensson var en riktigt vass ersättare då Luleå hade svårt att komma nära med endast en stolpträff som närmast. Johan Gustafsson i Luleå målet höll sin sjätte nolla för säsongen och är nu lika med Legenden Jarmo Myllys under grundspelet. Luleå vann matchen 27 sekunder in i förlängningen då Elias Fälth smällde till med ett slagskott från nära håll då Luleå ännu hade PP från 3:e perioden.


Jag önska jag kunde skriva mer, mycket mer men just nu kan jag bara säga att Luleå r seriesegrare och det innebär tre fördelar, först så vinner klubben en miljon kronor då man vann serien, för det andra så har man också hemmamatch fördel och för det tredje så får Luleå välja först av alla det lag man helst vill möta och då går rykterna (dock inte från Luleå Hockey som helt gått ut med att man inte alls har tänkt på det) att man kommer välja AIK då man vunnit alla utom en match mot dom plus att man har hållt nollan sex gånger mot just AIK. Jag själv är inte så brydd om vilket lag Luleå kommer välja men jag hoppas dom går på säkerhet först så att man inte tar ut sig direkt som förra säsongen då man tog ut all kraft mot Djurgården men hade inte spelarna och kraften att slå Skellefteå under Semin...


HEJA LULEÅ HOCKEY!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Alex


En snabb titt på tabellen så ni får skåda och NJUTA!!! ^^

Sen vill jag även tillägga att jag hoppas innerligt att Djurgården håller sig på kvalseriestrecket...
   

Skapa flashcards