Luleå HF 2011/2012

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

ära, stolthet och tradition byttes ut mot PR

Av Alexander Mickelsson - 7 februari 2012 02:35



Jag ska bryta tystnaden, jag har inte skrivit i den här bloggen sen den 18 December då Luleå kom trea i Europen Trophy och nu är det dags igen. Det är jobbigare än man tror att skriva bedömningar efter varje match och minnas allt som hände. Nu är det dock landslagsuppehåll en hel vecka så det kommer inte komma någon bedömning eller analys på minst en vecka därför tänkte jag istället tillägna min tid med att skriva protester mot den nya fula JÄVLA logan som Luleå numera har.


JA, jag är motståndare till den nya logan ännu liksom många andra LuleFans som vill ha tillbaka "stålmannen" men jag vill ha tillbaka det gamla björnmärket med Luleå Hockey skrivet, norrskenet och eldarna samt snöflingorna som verkligen representerar LULEÅ som stad och som lag. Jag fick panik, rent av skräckslagen PANIK när jag läste att Luleå skulle byta logga och jag hoppades in i det sista att Luleå Hockey skulle ge sig och inte byta men icke.


Vad hände med traditionen, jag älska loggan som är på bild ovan sedan 1994 alltså i över 18 år. När jag var en liten spjuv och lekte på dagis så fick vi rita ett valfritt motiv på en vit tröja och då valde jag att rita av Luleå Hockeys logga och när jag började i ettan som liten 7 åring så var jag på en match med farsgubben och fick en Luleå Hockey keps med det gamla märket på av cheerleders tjejerna som man hade på den tiden dansande i trappuppgången och jag var så stolt över den kepsen att lärarna fick säga till mig flera gånger att ta av den när jag var inomhus och blev besviken när dom till slut fick av mig den. Visst många har minnen från ännu längre tider tillbaka då "stålmannen" som är Luleås första och ordinarie märke, som jag också tyckte var fräck men just för mig så går det att aldrig slå den gamla björnen. Ära, stolthet, tradition byttes ut mot PR så det är verkligen som i låten eye of the tigers. You trade your passion for glory


Jag kommer fortsätta att säga mitt om det nya märket för jag kommer ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG bära det nya märket på varken t-shirt, keps, mugg, tröja, halsduk eller något annat men jag kommer stötta Luleå som lag ändå så ha inte misströstan.


Jag har dock en nyhet för er som inte håller så bra koll på Luleå Hockey, vi är ETTA i tabellen. Vi leder över Sveriges skam Skellefteå med 2 poäng men vi har dock en match mer spelad, dock spelar det ingen roll för vi kommer ändå ligga i toppen av tabellen i minst en vecka och förhoppningsvis/mest troligt ändå till slutspelet börjar.


Så här ser tabellen ut just nu!!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 9 april 2013 00:18

    Den efterlängtade finalen, den stora snackisen i hockey Sverige är nu så enorm så att det nästan är internationellt stort där alla vill veta. Vem vinner guldet? Norrbotten eller Västerbotten? Luleå Hockey eller Skellefteå AIK? Biljetterna to...

Av Alexander Mickelsson - 7 april 2013 00:09

    VI ÄR I FINAL!!!! Luleå Hockey kammade hem den sista matchen för att avancera till finalspel när man slog Färjestad med 1-2 i förlängning vilket gjorde att Luleå vann semifinalserien med 4-1 i matcher. Luleå var förutom tättast i semin men m...

Av Alexander Mickelsson - 6 april 2013 01:26


    Kvartsfinal 4 är avklarad sedan igår (4 April) och Luleå stod som segrare och har därmed matchbollen när laget leder med 3-1 i matcher, allt som krävs är en seger så är man i final för första gången sedan 1997 då Luleå förlorade mot just Fär...

Av Alexander Mickelsson - 1 april 2013 02:35

    Semifinal två är över och det är Luleå som står som segrare efter dagens match, en rättvis seger som handlade mycket om bråk, slagsmål, utvisningar och snygga mål. Dagens match hjältar är Cam Abbott och Linus Klasen som båda gjorde två poäng...

Av Alexander Mickelsson - 29 mars 2013 22:12


   Då var dom första semifinals matcherna klara mellan Linköping-SAIK och Färjestad-Luleå och det var bortalagen som tog initiativ när både Linköping slog saik borta med 2-3 efter övertid och Luleå vann med det mer överlägsna resultatet 1-4 som ble...

Skapa flashcards