Luleå HF 2011/2012

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Alexander Mickelsson - 9 december 2011 21:45



Nu kan DU buda på Luleå Hockeys gamla matchtröjor från succesäsongen 2010/2011. Lägg ett bud och vinn allt ifrån David Rautio, Janne Niinimaa, Chris Abbott eller kanske till och med Anders Nilssons gamla tröjor?

Perfekt som julklapp till någon som älskar Luleå Hockey (d,v,s vem som hellst) eller till dig själv, jag personligen har inget med budgivningen att göra (förutom att jag själv har budat på en tröja) men tycker verkligen det är en drömchans att få äga en egen matchtröja istället för dom "fejkade" replicorna från souvenir butiken...


Jag har märkt att det är mindre som är in på min Luleå blogg, vilket är förståeligt eftersom jag på sistone har varit dålig på att lägga ut inlägg men jag hoppas att statistiken ska höjas och därför vill jag att ni som läser berättar om den här bloggen så att fler läser, det hjälper mig och jag kommer lägga ut lite mer rolig läsning istället för bara matchrapporter och analyser...


Hjälp mig få fler läsare och jag ska se till att ni får roligare läsning! Tack =)

Av Alexander Mickelsson - 9 december 2011 06:05




Luleå tog för 11:e matchen i rad poäng och den här gången fick vi med oss fullpott då man slog Växjö Lakers med 2-4. Den här segern kändes extra skön eftersom att det är första gången vi vinner mot Växjö och tabellen såg lite bättre ut i Luleå ögon då man kom upp till en 4:e placering och fick behålla den då HV71 slog Frölunda och därmed gick förbi SAIK som nu gick ner till en 2:a placering, målet är att gå om våra rivaler innan juluppehållet.


Luleå var det bättre laget första perioden, man styrde matchen som man ville och man gjorde även 0-1 genom Toni Koivisto som gjorde sitt 4:e(?) mål i Luleå tröjan efter ett pass från Simon Hjalmarsson. Sen i slutet av första perioden med endast 38 sekunder kvar så fick Niclas Olausson in en först menad passning till Sami Sandell men som gick rakt på en Växjö spelare och in i mål och det stod 0-2.


I andra perioden så var det omvänt och Växjö blev lite av det dominerande laget trots bra framryckning av Luleå som skapade chanser men som inte riktigt gick hela vägen, Växjö reducerade samt kvitterade snabbt in i perioden och det stod 2-2 efter ca 11 minuters spel. Luleå såg ut att tappa fart då Vida Arena skrek i princip varje gång en Växjö spelare ramla och jag personligen blev irriterad då många (om nästan inte alla) var regelrätta tacklingar eller så råkade man bara köra in i varandra. Nåja, Luleå fick mer fart i slutet av perioden men det hjälpte inte och det stod 2-2.


Tredje perioden blev en gungbräda och det såg ut att kunna bli vilket lag som hellst som kunde vinna matchen men Luleå ryckte upp sig och med endast 5 minuter kvar av matchen så kom Luleå i ett anfall där Topi Jaakola såg ut att skjuta men passade kyligt fram den till Ville Vittaluoma som kunde trycka in den och gav Luleå 2-3 ledningen och efter att Växjö tagit Time out och plockat ut målvakten Martin gerber så kunde Luleå ta pucken och komma in i ett anfall där Johan Harju stannade till vid mittzonen och pricka in 2-4 i öppen kasse.


Skön seger som gav Luleå 3 poäng och en placering upp i tabellen, nu väntar AIK på Hovet på lördag, matchen börjar 16.00 och då ska vi fixa 3 poäng till.


=)

Ovido - Quiz & Flashcards