Luleå HF 2011/2012

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Alexander Mickelsson - 16 november 2011 18:28



Landslags uppehållet är över och Luleå är redo att erövra medelpad då man gästar Timrå borta i E.on Arena. Luleå har fått in Toni Koivisto från Frölunda i laget där han, Vhiko och Viitaluoma kommer bilda den finska kedjan som visat sig stark i försäsongen.


Luleå är laddade för att anta nya utmaningar och man är beredd på att återigen visa (dom så kallade) experterna att dom åter igen har fel om Luleå. En sits som passar oss utmärkt.

Toni Koivisto från Frölunda har haft en tung början på säsongen men hoppas kunna utvecklas och komma ut stark med norrbottningarna istället. Jonas Rönnqvist är förväntansfull inför morgon dagens match och jag kommer följa matchen med spänning eftersom sist vi mötte Timrå så förlorade vi med 4-1 och jag var mycket besviken på Johan Gustafsson men han har nu visat mig att jag haft fel om honom. Jag vet dock inte om det är Gustafsson eller Rautio som står men jag hoppas att båda är i form så att vi äntligen kan få vårat efterlängdade guld hem!


Det är även nybildade kedjor där Harju, Hjalmarsson och Abbott bildar den första kedjan. Annat att notera är att Luleå innan landslags uppehållet började bli bättre och bättre så vi hoppas det fortsätter, för Timrås del så gick det betydligt sämre då man ligger sist i tabellen.


Matchen börjar klockan: 19.00 imorgon den 17/11 -11

Skapa flashcards