Luleå HF 2011/2012

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

ELITSERIE START 15 SEPTEMBER!!!

Av Alexander Mickelsson - 10 september 2011 00:17

(ELITSERIEN)


Den 15 September så börjar säsongen 2011/2012 för våra elitserielag. Året kommer garantera spänning där skridskorna kommer åka med en jävla fart, jag kommer följa Luleå Hockey så gott det går eftersom jag inte har möjlighet att fara på matcherna Live så måste jag istället följa dom via TV eller Tidning/nätet p,g,a mitt jobb (Med undantag för helger).


Jag ser väldigt mycket fram emot årets säsong där Luleå till skillnad från förra året var botten rankade och numera topp placerade. Luleå har visat att man är stark i Power Play och i det defensiva spelet så har vi en back uppsättning i världsklass som har visat att vi är inte här för att leka, vi är här för att ta SM-Guld i år.


Hoppas ni kommer att gå på matchen den 15 September då Luleå Hockey möter Växjö lakers i Delfinen (Coop Arenan). Ni som går på matchen får jättegärna höra av er och berätta hur ni tyckte Luleå skötte sig i den första matchen mot SM-Guldet. Jag vill även meddela för er som inte har sett att alla som går på premiär matchen får en gratis tröja med Luleå Hockey märket i vit på den röda tröjan (Skitsnygg)!! MISSA INTE...P.S om ni inte vill ha tröjan så får ni gärna ge den till mig, jag har storlek Large =)


Årets lag 2011/2012:

Luleå Hockey

Skellefteå AIK

MoDo

Timrå

Djurgården

AIK

Brynäs

HV71

Jönköping

Färjestad

Frölunda

(och det nya laget i Elitserien) 

Växjö


Mer info kommer!

 
 
Ingen bild

anonym

10 september 2011 03:02

Jag hoppas det jag nyss läste ovan inte var en (förhastad)ranking. Om så var fallet måste jag be om en vidare motivation för att inte tappa respekten. annars underhållande, låt flamman brinna(keep it up),the bears will always rule the north

 
Ingen bild

anonym

10 september 2011 19:09

Haha minst sagt lustig rank

Alexander Mickelsson

14 november 2011 18:19

Oj förlåt, har inte kollat på mina kommentarer förrän nu...Det är ingen rankning (För då hade SAIK hamnat mycket längre ner, hehe) utan om du kollar så här istället så har jag faktiskt tagit lagen från norr till söder i hur dom ligger i kartan =)

 
Ingen bild

Alexander Mickelsson

14 november 2011 21:52

Med viss felskrivning på Jönköping när det ska vara Linköping samt att jag lagt Brynäs fel...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 9 april 2013 00:18

    Den efterlängtade finalen, den stora snackisen i hockey Sverige är nu så enorm så att det nästan är internationellt stort där alla vill veta. Vem vinner guldet? Norrbotten eller Västerbotten? Luleå Hockey eller Skellefteå AIK? Biljetterna to...

Av Alexander Mickelsson - 7 april 2013 00:09

    VI ÄR I FINAL!!!! Luleå Hockey kammade hem den sista matchen för att avancera till finalspel när man slog Färjestad med 1-2 i förlängning vilket gjorde att Luleå vann semifinalserien med 4-1 i matcher. Luleå var förutom tättast i semin men m...

Av Alexander Mickelsson - 6 april 2013 01:26


    Kvartsfinal 4 är avklarad sedan igår (4 April) och Luleå stod som segrare och har därmed matchbollen när laget leder med 3-1 i matcher, allt som krävs är en seger så är man i final för första gången sedan 1997 då Luleå förlorade mot just Fär...

Av Alexander Mickelsson - 1 april 2013 02:35

    Semifinal två är över och det är Luleå som står som segrare efter dagens match, en rättvis seger som handlade mycket om bråk, slagsmål, utvisningar och snygga mål. Dagens match hjältar är Cam Abbott och Linus Klasen som båda gjorde två poäng...

Av Alexander Mickelsson - 29 mars 2013 22:12


   Då var dom första semifinals matcherna klara mellan Linköping-SAIK och Färjestad-Luleå och det var bortalagen som tog initiativ när både Linköping slog saik borta med 2-3 efter övertid och Luleå vann med det mer överlägsna resultatet 1-4 som ble...

Ovido - Quiz & Flashcards