Luleå HF 2011/2012

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Alexander Mickelsson - 8 augusti 2011 11:10

Jag skippar bilden på det här inlägget eftersom jag bara vill informera att jag inom kort kommer att gå igenom alla nyförvärven samt dom som stannade kvar efter förra säsongen, det kommer inte bli lika detaljrikt som förra säsongen (ja, för er som läste då) men jag kommer gå igenom ganska mycket.


Allmän information är bara en kul grej, nästan som att läsa onödig fakta. Jag kommer gå igenom vilka som är nya i Luleå och allt annat som är nytt och även det som kommer vara kvar från förra säsongen, det kommer vara med reservation för förändringar eftersom allt är i princip under planering.





Sen vill jag även hälsa alla välkomna till min blogg om Luleå Hockey säsongen 2011/2012 och tacka för er som läste förra säsongen och jag hoppas ni fortsätter läsa och även att fler kommer att följa mina analyser och åsikter

För er som vill kommentera så är ni mer än välkomna för det är ju meningen att säga sin egna åsikt och inget är personligt utan det är bara kul om det blir lite diskution...

Av Alexander Mickelsson - 8 augusti 2011 10:49

 

(LuleåFans loggo)


Idag kommer förhandlingarna angående dom nya matchtröjorna att ske mellan Luleå Hockeys stab samt ordföranden i LuleåFans att ske. Dom nya matchtröjorna med den nya loggan fortsätter att irritera även om det råder en viss åsikts skillnad men den största majoriteten tycker loggan är bedrövlig.

 

Reaktionen var väntad berättar Luleå Hockeys ordförande Curt Johansson. När man gick över från GroKo loggan till den nuvarande år 1994 så var reaktionen desamma så det kommer bli många blandade åsikter angående den nya loggan. Ska jag personligen kommentera så finns det inte mycket som talar för att det blir en ändring. Luleå Hockey gick in i en ny era när man bytte förra Groko loggan för man hade innan kommit in i Elitserien och sen vann man även guldet 1996. Björnen är så starkt förknippat med Luleå Hockey och representerar Luleå som stad samt hockeyn med Björnen, elden, norrskenet, snöflingorna...Den nya björnen försöker göra samma sak men jag tror inte att den kommer slå igenom. Den är inspirerad av NHL och bara där säger det ju att man inte ens hämtat inspirationen från Luleå, Norrland eller ens Sverige. Jag tror faktiskt att den nya loggan är till för att enklare kunna trycka dom på souvenirer eller andra tillhörigheter vilket den gamla björn loggan är ganska klumpig att göra det med.


Jag återkommer mer om hur förhandligarna gick!

Ovido - Quiz & Flashcards